5-Б клас. Пізнаємо природу

Дистанційне навчання з предмета "Пізнаємо природу" для учнів 5-Б класу

Заходьте на онлайн урок згідно розкладу 

09.05.2023 Тема: Як долають екологічні проблеми сучасності

Прочитайте §39 (новий підручник), §46 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут.
Перегляньте відео, прослухайте інформацію, завдання з відео виконувати не треба.
Виконайте тести.

24.02.2023 Тема: Як організми пристосувалися до життя у ґрунтовому середовищі

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди
Прочитайте §29, с. 187-190 (новий підручник), §42 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут.
Перегляньте відео
Письмово дайте відповідь на питання та виконайте завдання.
1. Яке середовище називають ґрунтовим?
2. Назвіть мешканців ґрунтового середовища.
3. Занотуйте у таблицю інформацію щодо умов життя в ґрунтовому середовищі, використовуючи слова: достатньо, недостатньо, обмаль, незначні.
Виконайте тести.

10.02.2023 Узагальнення по темі "Жива природа"

В робочих зошитах виконайте самостійну роботу.
1. Який ряд утворено лише назвами організмів?
    а) півень, скеля, очерет,
    б) конвалія, оса, карась, 
    в) коник, Сонце, лелека,
    г) зозуля, бінокль, пісок.
2. Укажіть найменшу складову організму рослини.
    а) орган,           в) клітина
    б) квітка,          г) листок.
3. Яка речовина необхідна організмам для дихання?
    а) вода,             в) глюкоза,
    б) кисень,         г) вуглекислий газ.
4. Які організми забезпечують киснем мешканців нашої планети?
    а) гриби,        в) зелені рослини,
    б) хижаки,     г) рослиноїдні тварини.
5. Установіть відповідність:
    а) ріст,
    б) живлення,
    в) дихання,
    г) розмноження;

    1) процес надходження в організм і засвоєння     поживних речовин,
    2) здатність організмів відтворювати собі             подібних,
    3) поступове збільшення розмірів і маси             організму,
    4) процес поглинання кисню і виділення             вуглекислого газу.

6. Допишіть речення.
    Організм - це ...
    Фотосинтез - це ...
7. На які групи поділяють гриби?
8. Опишіть будову шапинкового гриба?

20.01.2023 Тема: Для чого та як живляться і дихають тварини

Прочитайте §23 (новий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут.
Письмово виконайте завдання 2 на с.149.
Перегляньте відео

17.01.2023 Тема: Які властивості організмів та як їх вивчають

Прочитайте §22 (новий підручник), або §33 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Письмово дай відповідь на питання 1, 2 (с.146 нового підручника)

13.12.2022 Тема: Що таке гідросфера Землі

Прочитайте §19 (новий підручник), або §31 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 

09.12.2022 Дослідження "Погода своєї місцевості"

Зробіть у робочому зошиті записи та оформте таблицю спостережень за погодою. Щодня до наступного уроку спостерігайте за температурою навколишнього середовища та явищами погоди в один і той самий час. Дані вносьте в таблицю. Використовуйте умовні позначення погодних явищ.
В зошит запишіть:
Дев'яте грудня
Дослідження "Погода своєї місцевості"

Дата

Температура

Явища погоди

09.12

 

 

10.12

 

 

11.12

 

 

13.12

 

 

02.12.2022 Тема: Навіщо Землі атмосфера

Прочитайте §17 (новий підручник), або §29-30 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Виконайте завдання (с. 22 друкованого зошита, хто не має друкованого зошита записує властивості повітря у робочий зошит).
Виконайте тести

29.11.2022 Тема: Чому важливо знати про рухи Землі, глобус і карти

Прочитайте §16 (новий підручник), або §24 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Виконайте завдання на с.29 друкованого зошита.

25.11.2022 Тема: Яку будову має планета Земля

Прочитайте §15 (новий підручник), або §23 (старий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Виконайте завдання 1,2 на с.21 друкованого зошита.

18.11.2022 Тема: Як дослідити світлові явища

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §14 (новий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Виконайте завдання та запишть в зошит відповіді (друкований зошит с.19).

14.11.2022 Тема: Чим важливі звукові явища у природі й житті людини

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §13 (новий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Виконайте тести

28.10.2022 Дослідження "Власноруч контролюємо власний механізм"

Працюємо онлайн о 10:00 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання, зробіть опис досліду у зошит.

25.10 2022 Ознайомлення з простими механізмами

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.

Прочитайте §11 (новий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Перегляньте відео 
Заповніть таблицю на с.17 друкованого зошита або оформіть її у робочому зошиті.
Для заповнення таблиці використовуйте інформацію

21.10.2022 Дослідження "Вплив форми тіла на його рух"

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання, зробіть опис досліду у зошит.

18.10.2022 Тема: Що сприяє, а що перешкоджає руху тіл

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §10 (новий підручник).
Онлайн підручник знайдете за посиланням тут
Письмово дай відповідь на питання 1 на с.72.

14.10.2022 Тема: Вимирюємо відстань, час і швидкість руху тіл

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §9 (новий підручник).
Прочитайте §13 (старий підручник).
Письмово відповісти на питання 4 (с.60 старого підручника)
Перегляньте відео

11.10.2022 Тема: Ознайомлення із сумішами та способами їх розділення

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §8 (новий підручник).
Прочитайте §10-11 (старий підручник).
Перегляньте відео
Виконайте тести

23.05.2022 Відеоекскурсія "Рослини рідного краю"

19.05.2022 Тема: Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі

Перегляньте відео

16.05.2022 Захист навчальних проєктів "Смітити не можна переробляти" (про "друге життя" використаних речей)

Ознайомтеся із завданням проєкту на с.216-217. Зробіть нову річ з використаного матеріалу. Сфотографуйте, пришліть фотозвіт.

12.05.2022 Тема: Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі

Перегляньте відео

09.05.2022 Тема: Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі

Опрацювати §48.
Перегляньте відео
Виконайте тести

05.05.2022 Тема: Охорона природи. Червона книга України

Опрацювати §47.
Перегляньте відео до 5 хв 30 с.
Виконайте тести

02.05.2022 Тема: Екологічні проблеми та їх розв'язування

Опрацювати §46.
Перегляньте відео
Виконайте тести

28.04.2022 Тема: Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою

Опрацювати §45.
Перегляньте відео
Виконайте тести

25.04.2022 Контрольна робота по темі "Планета Земля як середовище життя організмів"

Повторити §§33-44

21.04.2022 Тема: Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин

Перегляньте відео
Виконайте тести

18.04.2022 Тема: Угруповання організмів. Екосистеми. Вплив на організми чинників живої природи

Опрацювати §44.
Перегляньте відео
Виконайте тести

14.03.2022 Тема: Взаємозв'язки між організмами. Співіснування організмів

Опрацювати §43.
Перегляньте відео
Виконайте тести

11.04.2022 Тема: Ґрунтове середовище життя

Опрацювати §42.
Перегляньте відео
Виконайте тести

07.04.2022 Тема: Водне середовище життя

Опрацювати §41.
Перегляньте відео
Виконайте тести

04.04.2022 Тема: Наземно-повітряне середовище

Опрацювати §40.
Перегляньте відео
Виконайте тести

31.03.2022 Тема: Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів в кожному з них

Повторити §39. Письмово відповісти на питання 2,3,4 на с.171. Фотозвіт роботи присилайте в особисті повідомлення.

28.03.2022 Тема: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

Опрацювати §39.
Перегляньте відео
Виконайте тести

24.03.2022 Тема: Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи

Опрацювати §38.
Перегляньте відео
Виконайте тести

21.03.2022 Тема: Ознайомлення з найпоширенішеми отруйними рослинами, грибами і тваринами України

Опрацювати §36.
Перегляньте відео
Виконайте тести

17.03.2022 Тема: Різноманітність організмів: Рослини, Тварини, Гриби, Бактерії

Опрацювати §34.
Перегляньте відео
Виконайте тести

14.03.2022 Тема: Організм і його властивості. Клітинна будова організмів

Опрацювати §33.
Перегляньте відео
Виконайте тести

30.12.2021 Узагальнення знань з теми: "Всесвіт"

Нагадую про необхідність здати проєкти на тему: "Наш дім - Сонячна система", фотографуйте і пересилайте в особисті повідомлення.
Повторити §§16-20.
Перегляньте відео
Виконайте тести

13.12.2021 Тема: Небесні тіла

Перегляньте відео 
Виконайте тести

09.12.2021 Тема: Планети. Відмінності між планетами

Опрацювати §18.
Перегляньте відео
Розгляньте с.8-9 в атласі.
В зошиті зробіть запис дати, теми, дайте письмову відповідь на питання №1,2 (с.82).
Сфотографуйте роботу в зошиті і надсилайте мені в особисті повідомлення.
Виконайте тести

23.09.2021 Практична робота №1.

Вимірювання розмірів різних тіл

Практичну роботу виконуємо письмово в зошиті. Робимо записи.
Двадцять третє вересня
Практична робота №1
Вимірювання розмірів різних тіл
Мета: сформувати вміння давати характеристику різних тіл, застосовувати знання на практиці.
Обладнання: лінійка, підручник, сірникова коробка, гумка.
Хід роботи
1. Виміряйте лінійні розміри піручника, сірникової коробки, гумки. Заповніть три таблиці за зразком.

Характеристика тіла - _________________

Характеристика

Опис

1

Форма, агрегатний стан

 

2

Розмір

Довжина (l)–

Ширина (b) –

Висота (h) – 

2. Зробіть висновок.

Висновок: отже, на практичній роботі ми ___________________

_______________________________________________________

Фотозвіти виконаної роботи надсилайте в особисті повідомлення у Viber +380979065197. 

2.06.2021 Відеоекскурсія "Тварини України" 

31.06.2021 Відеоекскурсія "Рослини рідного краю"


24.03.2021 Тема: Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них

Життя організмів у кожному середовищі має свої особливості, пов’язані з чинниками середовища існування.

Пристосування до нестачі вологи 

У наземно-повітряному середовищі достатньо кисню, однак часто не вистачає вологи. Особливо мало її в степах і пустелях. Тому рослини і тварини посушливих місць мають спеціальні пристосування для добування, зберігання і ощадливого витрачання води.

Наприклад: одні рослини (молодило, очиток, агава) мають м’ясисте стебло і листки, у яких в дощові періоди накопичується вода, а потім повільно витрачається під час засухи. В інших рослин видозмінюється листя, наприклад: у кактуса замінюються колючками, або зовсім зникають – як у саксаулу. У ковили листки складаються в трубочки, завдяки чому зменшується випаровування вологи. Деякі рослини мають дуже довге коріння. У верблюжої колючки воно досягає 16 м. 

Деякі тварини посушливих місцевостей вдень, коли найбільша спека, взагалі не виходять на поверхню, а інші, наприклад верблюди, без води можуть обходитися багато днів. Великі звірі (кулан, сайгак) в пошуках води можуть долати великі відстані.

Пристосування до змін температури 

Бувають значні зміни температури, особливо в місцях з холодною зимою. Тут протягом року помітно змінюється життя організмів. Осінній листопад, відліт птахів у теплі краї, зміна хутра у звірів на густіше й тепліше – усе це пов’язано із пристосуванням до сезонних змін у природі.

Наприклад. У холодних місцях Землі рослини мають маленькі розміри: карликова верба, яка зростає в арктичній тундрі, має висоту 10 см, у неї, як і в інших дерев, є стовбур і листя. Рослини холодної місцевості  розвиваються дуже швидко, щоб встигнути до морозів дати насіння. Тварин тут рятує від холоду тепле хутро або товстий шар підшкірного жиру. 

Переміщення тварин 

Рослини вкорінюються в ґрунт, а тварини переміщуються по землі і в повітрі. Кінцівки в одних тварин пристосувалися до бігу (страус, гепард, зебра), інших – до стрибків (кенгуру, тушканчик). Із кожних ста тварин наземно-повітряного середовища 75 уміють літати. Це більшість комах, птахів і деякі звірі (летючі миші).

Наприклад. Чудово пристосовані до польоту більшість птахів. У них тіло має обтічну форму, а передні кінцівки перетворилися на крила. Тіло покрите пір’ям. Пір’яний покрив робить тіло обтічним, захищає його від пошкоджень. Підтримують птаха в польоті несучі площини - пір’я крил і хвіст. 

Прегляньте відео

Завдання: читати §39. Письмово відповісти на питання параграфа на с. 171-172 АБО виконати онлайн тести (тисни на слово).

22.03.2021 Тема: Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи

Усе, що оточує організм (різноманітні тіла і явища природи) і впливає на нього, називають середовищем життя (або середовищем існування).
Умови навколишнього середовища, що впливають на організми, називають чинниками середовища. Розрізняють чинники неживої природи і чинники живої природи.
Окрему групу чинників становлять різні впливи діяльності людини на організми (мисливство і рибальство, озеленення міст, висушування боліт, вирубування лісів).
Розглянемо, яке значення для організмів мають чинники неживої природи: вологість, температура, повітря, освітленість.
Вологість повітря і ґрунту має важливе значення в житті організмів, адже вода потрібна всім істотам на Землі. Вона входить до складу кожної клітини, в організмах вона розчиняє поживні речовини і транспортує їх до всіх органів. А для багатьох організмів вода - середовище життя.
Температура є важливим чинником поширення організмів на Землі. На полюсах планети, де тепла мало і панують низькі температури, живих істот майже немає. З наближенням до екватора температура підвищується і кількість живих істот зростає.
Повітря є джерелом кисню і вуглекислого газу . Для існування рослин, тварин і людини важливо, щоб повітря було чистим, тобто не містило речовин, шкідливих для здоров’я. У великих містах, поблизу автомагістралей, деяких заводів і фабрик у складі повітря містяться шкідливі речовини. їх надходження в організм здатне спричинити небезпечні хвороби людини, тварин і рослин.
Світло потрібне для утворення зеленими рослинами органічних речовин. А без них, як відомо, існування більшості організмів нашої планети було б неможливим. Багатьом тваринам і людині світло допомагає краще орієнтуватися в середовищі життя, зокрема розрізняти предмети.
Завдання: читати §38. Письмово відповісти на питання параграфа на с. 166 АБО виконати онлайн тести (тисни на слово).

20.01.2021 Тема: Форма і розміри Землі

У давнину однозначної відповіді про те, яка форма Землі не було. Стародавні слов’яни, думали , що наша планета – це плоский диск який лежить на трьох китах. У Стародавній Індії уявляли Землю напівсферою, що лежить на спинах слонів. Народи Америки і Японії вважали, що Земля – це порожній куб. Найбільш поширеною була думка, що Земля пласка. 

Першим здогад, що наша планета має форму кулі, висловив давньогрецький математик Піфагор ще до нашої ери. Він вважав що в основі тіл лежать числа і геометричні фігури.

Науково довів кулястість Землі  грецький учений Аристотель. Доказом він вважав округлу тінь, що її кидає наша планета на повний Місяць. Цю тінь люди бачать під час місячних затемнень.

Глобус — зменшена модель Землі Після того, як люди зрозуміли, що Земля кулеподібна, вони почали створювати її моделі — глобуси. Слово глобус у перекладі з латинської означає куля. Це були зменшені у багато разів копії Землі. Глобус дає змогу уявити форму нашої планети, зменшену в декілька мільйонів разів. Середній діаметр Землі дорівнює 12 750 км, а довжина її кола складає 40 000 км. Чи можемо ми стверджувати, що наша планета — куля? Уточнення розмірів Землі дозволило з’ясувати, що середній екваторіальний радіус довший за половину земної осі на 21,4 км. Неоднакові й радіуси, що лежать в екваторіальній площині, різниця між ними становить 213 км. Полярні напівосі також не рівні: південна наппіввісь коротша за північну приблизно на 100 км. Потрібно також урахувати, що поверхня нашої планети не є ідеально рівною. Тому форму Землі вчені назвали геоїд («землеподібний»). 


Перегляньте відео

Завдання: читати §21,22. Випишіть в зошит терміни глобус, полюси, екватор. Письмово дайте відповідь на питання №3,4 на с. 101.

18.01.2021 Тема: Гіпотези та сучасні уявлення про винекнення Землі

Гіпотеза - це вислови, передбачення, міркування, припущення або здогадки учених, не доведених наукою.

У 1749 році у своїй  роботі «Теорія Землі» французький натураліст XVIII століття, біолог, математик, геолог, письменник і перекладач Жорж-Луї Бюффон висунув гіпотезу утворення земної кулі як уламка, відірваного від Сонця внаслідок падіння на нього комети. Він вважав, що Земля, є часткою Сонця, поступово вона вистигала до самого центру. 

Через 50 років після Канта аналогічна гіпотеза була висловлена П. Лапласом, який залучив для її обґрунтування нові дані фізики та механіки. Погляди обох учених часто викладаються як єдина гіпотеза Канта—Лапласа. Ця гіпотеза зробила великий вплив на весь подальший розвиток природознавства. 
У 1930–1940-х роках радянський учений, математик, географ, геофізик та астроном Отто Юлійович Шмідт розробляв  гіпотезу утворення тіл Сонячної системи в результаті згущення навколосонцевої газово-пилової хмари. До середини 1950-х років положення теорії Шмідта про те, що планети, і Земля в тому числі, утворились із холодного газового-пилового середовища, стало загальноприйнятим.
За сучасними уявленнями, Земля утворилась приблизно 4,7 млрд років тому з розсіяної газово-пилової речовини, яка снувала в космічному просторі. Поряд із цією хмарою вибухнула одна із зірок, і це призвело до розкручування хмари. Поступово під час обертання у центрі хмари накопичувались гази, які із часом утворили Сонце. Мінеральні речовини кружляли навколо Сонця, збирались у грудки, поступово утворювали кам’яні брили і, врешті-решт, планети. Так само утворилась і наша планета Земля.
Перегляньте відео
Завдання: письмово законспектувати в зошити інформацію про гіпотези винекнення Землі.

21.12.2020 Тема: Астрономія — наука, що вивчає Всесвіт. Методи та засоби астрономічних досліджень. Значення зоряного неба в історії людства

Астрономія (грец. «астрон»— зірка і «номос»— закон) — наука про Всесвіт, що вивчає рух, будову, походження та розвиток небесних тіл і їх систем.

    Астрономія є однією з найстародавніших наук, яка виникла на основі практичних потреб людини (мисливства, землеробства, скотарства). Наприклад, єгиптяни 4 тис.р.тому, за зовнішнім виглядом зоряного неба вміли визначати час розливу Нілу, а 2 тис. р. тому в Китаї визначали припливи і відпливи, сонячні і місячні затемнення. А землероби помітили, що краще сіяти: рослини, плоди яких знаходяться над землею в молодий місяць 1-ша чверть, а всі кореневі (наприклад редис, буряк), коли місяць старіє – остання чверть.  

  Стародавні греки, відомі своєю допитливістю і особливим відчуттям прекрасного, у числі дев'ятьох муз опановували і покровительку астрономії - Уранію.

Основа астрономії — спостереження — цілеспрямована реєстрація інформації про предмети і явища, що надходить до мозку людини.     Астрономічні спостереження — основа знань сучасного людства про небесні тіла. Методи: позаатмосферні, з поверхні Землі, з аеростатів.   Впродовж усієї історії розвитку астрономії учені удосконалювали засоби і методи вивчення Всесвіту. Сьогодні методи астрономічних досліджень украй різноманітні. Одні з них застосовуються для визначення положення космічних тіл на небесній сфері, інші - вивчення їхніх рухів у просторі, треті - з метою дослідженнях фізичних характеристик космічних тіл і т.п. Різними методами і, відповідно, різними інструментами ведуться спостереження Сонця, туманностей, планет, метеорів, штучних супутників Землі.

Перегляньте відео 

Опрацюйте §20.
Виконайте тести (тисни на слово).

16.12.2020 Тема: Всесвіт і його складові.  Людина і Всесвіт Значення зоряного неба в історії людства

Астрономія – вивчає небесні тіла та явища, що відбуваються за межами земного простору.

2400 років тому – перший зоряний каталог (Ші Шен).

Що можемо бачити на небесному схилі?

а) зорі – гігантські клуби газу, які світяться;

б) комети – брудні льодяні глиби діаметром до декількох кілометрів;

в) астероїди – невеликі небесні тіла;

г) метеорити – великі кам’яні брили, що долітають до поверхні Землі.

Що утворюють зорі, які близько розташовані на небі? (учні дають відповіді на поставлене питання та називають сузір’я, які їм відомі; вчитель зачитує уривок легенди про Велику Ведмедицю).

Поняття про Всесвіт

Всесвіт – світ зірок.

Сонце – зірка середньої величини, обертається навколо своєї осі. Діаметр Сонця більше 1 млн. км. Навколо нього обертаються планети і разом з тим, кожна має свій оберт навколо власної осі.

Позаземний простір – Сонячна система.

Планети Сонячної системи: Юпітер, Земля, Сатурн, Марс, Уран, Нептун, Плутон (мають власні супутники), Венера, Меркурій.

Галактика – гігантські скупчення зірок.

Наша галактика – Чумацький шлях, має вигляд двоопуклого диска. Сонячна система, в якій знаходиться наша планета, знаходиться на краю.

Яке місце ви віддаєте людині у вивченні Всесвіту?

Додаткова інформація:

1. Перший запуск супутника в космос – 4 жовтня 1957 р.

2. Перший космонавт – Ю.О.Гагарін.

3. Першими висадились на Місяць – Нейл Армстронг, Едвін Олдрін.

4. Перший космонавт України - Л.К. Каденюк.

Перегляньте відео

Опрацюйте  §19.

Виконайте тести (тисни на слово).

14.12.2020   Тема: Сонячна система

Навколо Сонця обертається 8 планет разом із супутниками і безліч малих небесних тіл (астероїдів, комет, метероїдів).

Астероїди - тверді небесні тіла, що утворилися внаслідок вибуху планети й рухаються у Сонячній системі між Марсом та Юпітером, у вигляді уявного поясу, який відмежовує планети земної групи (Меркурій, Венера, Земля, Марс тобто внутрішні), від планет - гігантів газової групи (Юпітер, Сатурн, Уран, Нептун зовнішні).

 Комети - небесні тіла , які складаються з великих нагромаджень льоду та замерзлого пилу

  Метеори - тверді тіла космічного походження, які потрапляючи в атмосферу, утворюють короткочасні спалахи.      Метеорити - це метеорні тіла, які не спалахують в атмосфері а досягають   поверхні Землі. 

 Це відбувається тому, що маса Сонця більша у 750 разів за загальну масу всіх тіл, що обертаються навколо нього. Маючи таку масу, Сонце наче «величезний магніт» створює силу притягання, якої достатньо, щоб утримувати всі небесні тіла біля себе. Розміри Сонячної системи визначаються так званою  сферою впливу Сонця, де його притягання переважає притягання сусідніх зір, десятків. У Землі один природний  супутник– Місяць.

Сонце та небесні  тіла, що обертаються  навколо нього,  називаються сонячною системою. 

Перегляньте відео


Опрацюйте §18.

Виконайте тести (тисни на слово).

4.11.2020   Тема: Способи розділення сумішей

Те, що речовини у складі сумішей зберігають свої властивості, дозволяє проводити розділення сумішей і отримувати чисті речовини (з різним ступенем чистоти, залежно від способу розділення).
Відстоювання  використовують для розділення сумішей рідини й речовини, яка в ній погано розчиняється. Під дією земного тяжіння частки нерозчиненої речовини поступово опускаються на дно посудини. Рідину, яка залишилася зверху після цього зливають.
Фільтрування  використовують для сумішей рідини й речовини, яка в ній погано розчиняється. Суміш речовиниі рідини пропускаютькрізь спеціальний фільтр, фільтрувальний папір, пісок, вату. Крізь пори фільтру вільно проходять молекули рідини, але не можуть пройти більші за розміром частки нерозчинної речовини.
Випаровування використовують для сумішей рідини й речовини, яка в ній добре розчиняється. Таку суміш не можна розділити за допомогою фільтрування або відстоювання.
Перегляньте відео досліду 
Опрацюйте §11.
Виконайте онлайн тести (тисни на слово).

13.03.2020 Тема: Різноманітність організмів: гриби, бактерії

1. Опрацювати §35.
Бактерії
Гриби
2. Переглянути відео
3. Оформити таблицю (с.156) в зошит або в електронному варіанті.
5. Заповнену таблицю в зошиті сфотографувати та переслати будь-яким зручним для вас способом:
- на пошту oksananikolaevska@gmail.com
- на вайбер +380979065197

18.03.2020 Тема: Ознайомлення з найпоширенішими отруйними рослинами, грибами і тваринами своєї місцевості

1. Опрацювати §36.
2. Переглянути відео за посиланням
https://youtu.be/VrAMeLYFqzo 

3. Відповісти письмово на 1,2,3,5 питання підручника (с. 159).
4. Виконати в робочому зошиті або електронному варіанті. Записи в зошиті сфотографувати та переслати будь-яким зручним для вас способом:
- на пошту oksananikolaevska@gmail.com
- на вайбер +380979065197

 24.03.2020  Тема: Середовище життя. Чинники середовища. Вплив на організми чинників неживої природи

1. Опрацювати §38.
2. Переглянути відео

 25.03.2020  Тема: Пристосування організмів до періодичних змін умов середовища

1. Опрацювати §39.
2.Переглянути відеопрезентацію
3. Відповісти письмово на 1,2,3,4 питання підручника (с. 171).
4. Виконати в робочому зошиті або електронному варіанті. Записи в зошиті сфотографувати та переслати будь-яким зручним для вас способом:
- на пошту oksananikolaevska@gmail.com
- на вайбер +380979065197

7.04.2020  Тема: Різноманітність середовищ життя і пристосування організмів до життя в кожному з них

1. Переглянути відео 
2. Повторити §§33-39.

8.04.2020  Узагальнення знань з теми: "Планета Земля як середовище життя організмів"

1. Переглянути відео
2. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

14.04.2020  Тема: Наземно-повітряне середовище

1. Опрацювати §40.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

15.04.2020  Тема: Водне середовище життя

1. Опрацювати §41.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

21.04.2020  Тема: Ґрунтове середовище життя

1. Опрацювати §42.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

22.04.2020  Тема: Взаємозв'язки між організмами. Співіснування організмів

1. Опрацювати §43.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

28.04.2020  Тема: Угруповання організмів. Екосистеми. Вплив на організми чинників живої природи

1. Опрацювати §44.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

29.04.2020  Тема: Визначення назв найбільш поширених в Україні рослин, грибів, тварин

1.Переглянути відео
2. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

5.05.2020  Узагальнення знань з теми "Планета Земля як середовище життя організмів"

1. Повторити §§33-44.
2. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

6.05.2020  Тема: Людина - частина природи. Зв'язок людини з природою

1. Опрацювати §45.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

12.05.2020  Тема: Екологічні проблеми та їх розв'язування

1. Опрацювати §46.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

13.05.2020  Тема: Охорона природи. Червона книга України

1. Опрацювати §47.
2. Переглянути відео
3.    Практична робота №2. 
Складання Червоної книги своєї місцевостті
Письмово в зошиті виконати практичну роботу зі с. 210. 
Хід роботи
1). В зошиті записати дату, тему, мету роботи.
2). Письмово виконати завдання роботи (с. 210) по двох видах організмів нашої місцевості та занесені до Червоної книги України. (Для пошуку інформації скористайтесь інтернетом, енциклопедіями, довідниками, атласами тощо).
3). Зробити висновок.
Записи в зошиті сфотографувати та переслати будь-яким зручним для вас способом:
- на пошту oksananikolaevska@gmail.com
- на вайбер +380979065197
Консультацію можна отримати в Skype oksana.nikolaevska

19.05.2020  Тема: Заповідники, заказники, національні парки та їхнє значення для збереження природи Землі

1. Опрацювати §48.
2. Переглянути відео
3. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).

20.05.2020  Практичне заняття. Дослідження екологічних проблем своєї місцевості

1. Письмово в зошиті виконати завдання практичного заняття зі с. 216 (зверху).
Записи в зошиті сфотографувати та переслати будь-яким зручним для вас способом:

- на пошту oksananikolaevska@gmail.com

- на вайбер +380979065197




Консультацію можна отримати в Skype oksana.nikolaevska

26.05.2020 Узагальнення знань з теми "Людина на планеті Земля"

1. Повторити §§45-48.
2. Переглянути відео
2. Пройти онлайн тестування (тисни на слово).


27.05.2020  Захист навчальних проектів на тему "Смітити не можна переробляти"

1. Ознайомитись з завданнями проекту на с. 216-217.
2. Виготовте новий предмет із використаних речей.
Сфотографуйте та перешліть будь-яким зручним для вас способом:

- на пошту oksananikolaevska@gmail.com

- на вайбер +380979065197



Консультацію можна отримати в Skype oksana.nikolaevska

Немає коментарів:

Дописати коментар