11 клас. Біологія

Завдання з біології для дистанційного навчання для 11 класу
Заходьте на онлайн урок згідно розкладу за постійним посиланням тисни сюди

30.05.2023 Повторення теми "Біологічні основи здорового способу життя"

Перегляньте відео

29.05.2023 Повторення теми "Адаптація"

Перегляньте відео

19.05.2023 Практична робота №12.

Аналіз власної повсякденної діяльності відповідно до принципів сталого розвитку
Мета: ознайомитися з принципами сталого розвитку, проаналізувати власну повсякденну діяльність.
Хід роботи 
1. Ознайомитися з інформацією у статті. Виписати у зошит цілі сталого розвитку.
2. Проаналізуйте власну повсякденну діяльність. Зробіть висновок про те, чи відповідає вона цілям сталого розвитку. Яких життєвих правил ви дотримуєтесь, що сприяють позитивному впливу на навколишнє середовище? Які екозвички вам варто виробити у власному житті?

18.05.2023 Тема: Природокористування в контексті сталого розвитку

Прочитайте  §104, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Опрацюйте презентацію.
Виконайте тести.

17.05.2023 Тема: Основні закони природокористування

Прочитайте  §104, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію.
Письмово дайте відповідь на питання:
1. Назвіть закони Коммонера.
2. Назвіть приклад прояву закону спільної дії природних чинників.
3. В чому полягає екологічна катастрофа на о.Пасха?
4. Яке відсоткове співвідношення забезпечує екологічну рівновагу?

16.05.2023 Тема: Самостійна робота по темі "Сталий розвиток та збалансоване природокористування"

Повторіть §§96-103. Ознайомтесь з інформацією 👇

15.05.2023 Тема: Природокористування та природні ресурси

Прочитайте  §103, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте  презентацію. Виконайте тести.

09.05.2023 Тема: Сучасні напрямки охорони природи в Україні та світі

Прочитайте  §102, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконати тести.

08.05.2023 Тема: Проблеми біологічного різноманіття

Прочитайте  §101, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести.

05.05.2023 Тема: Причини деградації ґрунтів

Прочитайте  §100, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію.
Оформіть таблицю «Основні проблеми, що є наслідками забруднення ґрунтів» в зошит.
Письмово дайте відповідь на питання: які є основні заходи по охороні ґрунтів?

04.05.2023 Тема: Проблеми геологічного середовища

Прочитайте  §100, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео 
Виконайте тести.

03.05.2023 Тема: Порушення якості води

Прочитайте  §99, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео 
Виконайте тести.

02.05.2023 Тема: Порушення якості атмосфери

Прочитайте  §98, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео 
Виконайте тест.

01.05.2023 Тема: Критерії забруднення довкілля

Прочитайте  §97, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію. Письмово виконайте завдання 1, 2, 3 (слайд 21, 22, 23).

21.04.2023 Тема: Показники порушення біосфери

Прочитайте  §95 с.198-199, (підручник знайдете за посиланням тут).  Ознайомтесь з інформацію в презентації. Виконайте тест.

20.04.2023 Тема: Сучасний етап розвитку біосфери

Прочитайте  §95 с.198, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте статтю з Вікіпедії про ноосферу. Письмово дайте відповідь на питання:
1. Що таке ноосфера?
2. Які складові частини ноосфери?
3. Назвіть стадії розвитку ноосфери.
4. Основні закони ноосфери.

19.04.2023 Тема: Хімічна еволюція біополімерів

Прочитайте  §94 с.197, (підручник знайдете за посиланням тут).

Виконайте тести.

18.04.2023 Тема: Еволюція біосфери, причини та наслідки змін біосфери

Прочитайте  §94, (підручник знайдете за посиланням тут). Оформіть таблицю (с.196)  "Геохронологічна шкала історії біосфери" в зошит на розвороті двох сторінок. Вивчіть назви ер та періодів.

17.04.2023 Тема: Біогеохімічні цикли

Прочитайте  §93, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести.

07.04.2023 Практична робота. Розкриття трофічної структури біоценозу за наданим переліком видів. Встановлення біоценетичної ролі для окремих видів

Повторіть §91, (підручник знайдете за посиланням тут). Виконайте завдання практичної роботи на с.191

06.04.2023 Тема: Розв'язування екологічних задач

 Перегляньте відео
Оформіть розв'язок задач 1, 2, 3 з відео у зошит.
Розв'яжіть самостійно задачу. 
Задача 4.
Трофічний ланцюг складається з трьох рівнів. Вовк набрав 1 кг маси. Скільки для цього знадобилось рослинної речовини?

05.04.2023 Тема: Трансформація речовини та енергії в екосистемах

Прочитайте  §91, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести.

04.04.2023 Тема: Часові зміни в екосистемах

Прочитайте  §90, (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести.

03.04.2023 Тема: Видова структура біоценозів

Прочитайте  §89, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію.
Письмово дайте відповідь на питання:

1. Який вид називають в екосистемі домінантним? 

2. Які організми є домінантними в екосистемі коралового рифу?

3.Крім видів-домінантів до біоценозів можуть входити інші види. Як їх називають?

4. Чи важливі для біоценозу види, що не є домінантними?

17.03.2023 Тема: Типи життєвих (екологічних) стратегій популяцій

Повторіть §86, (підручник знайдете за посиланням тут). Продовжуємо роботу над презентацію. Письмово дайте відповідь на питання:
1. Що таке екологічні стратегії популяцій?
2. Яка мета екологічної стратегії?
3. Які є типи екологічних стратегій? В чому вони полягають?
Виконайте тести.

16.03.2023 Тема: Динамічні параметри популяції. Поняття ємкості середовища

Повторіть §86, (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію.
Письмово дайте відповідь на питання:
1. Назвіть динамічні характеристики популяцій.
2. За якої умови популяція буде бзільшуватись?
3. Від чого залежить виживання особин?
Виконайте тести.

15.03.2023 Тема: Вікова, статева, генетична, етологічна структура популяції

Повторіть §85, (підручник знайдете за посиланням тут). Прегляньте відео

Письмово дайте відповідь на запитання:
1. Що таке структура популяції?
2. Поясніть суть термінів: вікова, статева, генетична, етологічна структура популяцій.
Виконайте тести.

14.03.2023 Тема: Статистичні параметри популяції: чисельність, динаміка чисельності, методи її оцінки

Прочитайте §85, (підручник знайдете за посиланням тут). Прегляньте відео
Письмово дайте відповідь на запитання:
1. Що таке чисельність популяції?
2. Поясніть значення терміну "репродуктивна чисельність?
3. Що таке щільність популяції?
Виконайте тести.

13.03.2023 Тема: Популяція, види популяцій та субпопуляційних груп

Прочитайте §85 (с. 178), (підручник знайдете за посиланням тут). Прегляньте відео 
Знайдіть у відео та письмово дайте відповідь на питання:
1. Як класифікують популяції?
2. На які групи поділяють популяцію за здатністтю до самовідтворення? Поясніть в чому полягає суть цих груп.

03.03.2023 Тема: Основні закони факторіальної екології

Прочитайте §81, (підручник знайдете за посиланням тут). Прегляньте відео 
Письмово дайте відповіді на питання:
1. Сформулюйте закон мінімуму Лібіха.
2. Сформулюйте закон толерантності Шелфорда.
3. Сформулюйте закон оптимуму.
4. Хто такі еврибіонти та стенобіонти?
Виконайте тести.

02.03.2023 Тема: Вплив біотичних факторів при різних формах спільного існування організмів

Прочитайте §80, (підручник знайдете за посиланням тут). Прегляньте відео 
Письмово дайте відповіді на питання:
1. Назвіть типи взаємодії організмів.
2. Поясніть термін "конкуренція". Назвіть приклади.
3. Охарактеризуйте коменсалізм. Назвіть приклади.
Виконайте тести.

01.03.2023 Тема: Екологічні фактори та їхня класификація

Працюємо онлайн о 12:30 в Meet тисни сюди.
Прочитайте §80, с. 168 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео 
Оформіть в зошит таблицю "Класифікація екологічних факторів" (с.168).
Виконайте тести.

28.02.2023 Тема: Методологія екологічних досліджень

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди.
Прочитайте §79 (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію
Письмово дайте відповідь на запитання:

1. Що таке екологічний моніторинг? Як його здійснюють? 

2. Поясніть суть методу біоіндикації. Наведіть приклади.

3. Що таке моделювання? Для чого його здійснюють?

Виконайте тести (за §78-79)

27.02.2023 Тема: Зв'язки екології з іншими науками. Структурні підрозділи екології

Працюємо онлайн о 11:25 в Meet тисни сюди
Продовжуємо роботу над опрацюванням презентації
Знайдіть та випишіть відповіді на питання:
1. На які структурні підрозділи ділять екологію? Що вивчають дані структурні підрозділи?
2. Які напрямки має екологія? Що досліджують ці напрямки?

24.02.2023 Тема: Короткий нарис розвитку екології

Працюємо онлайн о 14:20 в Meet тисни сюди
Повторіть §78 (підручник знайдете за посиланням тут). Усно опрацюйте презентацію.

23.02.2023 Тема: Екологія. Об’єкт, предмет і завдання екології

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
Прочитайте §78 (підручник знайдете за посиланням тут). В зошити випишіть відповіді на такі запитання:
1. Що таке екологія?
2. Що є об’єктом вивчення екології?
3. Що є предметом вивчення екології?
4. Назвіть основні завдання екології.
Перегляньте відео
Виконайте тести.

22.02.2023 Узагальнення по темі "Селекція та біотехнологія

Повторити §72-77. Перегляньте відео
Виконайте тести.

17.02.2023 Тема: Генетично модифіковані організми

Прочитайте §76 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
В зошиті дайте відповіді на питання:
1. Що таке ГМО?
2. Назвіть етапи створення ГМО?
3. Яких успіхів досягнено у створення ГМО?

16.02.2023 Тема: Клонування ДНК та організмів

Опрацюйте статтю "Хроніки клонування".
У зошиті оформіть хронологічну таблицю за зразком

Рік

Клонована тварина

 

 

15.02.2023 Тема: Генетична і клітинна інженерія

Прочитайте §75 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
В зошиті письмово дайте відповіді на питання:
1. Що таке генна і клітинна інженерія?
2. Які ви знаєте методи клітинної інженерії?
Виконайте тести

14.02.2023 Тема: Селекція мікроорганізмів

Прочитайте §74 (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію
Письмово дайте відповідь на запитання:
1. В чому полягають особливості селекції мікроорганізмів?
2. Які є методи селекції мікроорганізмів?
3. Що таке вектор в селекції?

13.02.2023 Тема: Селекція тварин

Прочитайте §73 (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацюйте презентацію. Перегляньте відео
Письмово дайте відповідь на запитання:
1. Які є критерії одомашнення тварин?
2. Назвіть особливості селекції тварин
3. Поясніть терміни інбридинг та аутбридинг?
Виконайте  тест.

10.02.2023 Тема: Селекція рослин

Прочитайте §72 (підручник знайдете за посиланням тут). Випишіть зошит та вивчіть формулювання закону гомологічних рядів. Напишіть, хто його сформулював. Законспектуйте основні особливості та напрямки селекції рослин. Ознайомтесь з презентацією.

03.02.2023 Тема: Методи селекції

Прочитайте §70 (підручник знайдете за посиланням тут). Уважно розгляньте таблицю на с.146. Вивчити та вміти пояснити що таке явище гетерозису. Перегляньте відео
Виконайте тести.

02.02.2023 Тема: Штучний добір та його форми

Прочитайте §69 (підручник знайдете за посиланням тут). Вивчити та розрізняти поняття масовий та індивідуальний штучний добір. Перегляньте відео
Виконайте тести.

01.02.2023 Тема: Внесок вітчизняних учених в розвиток селекції

Перегляньте відео
Підготуйте повідомлення про одного з українських селекціонерів на ваш вибір (біографічна довідка та внесок вченого в розвиток селекції).

31.01.2023 Тема: Поняття сорту, породи, штаму

Опрацюйте статті по темі, законспектуйте основні поняття:
- про сорт,
- про породу,
- про штам.

30.01.2023 Тема: Селекція та біотехнологія

Законспектуйте §68 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео

26.01.2023 Тема: Боротьба з протозойними захворюваннями

Прочитайте §66 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте презентацію.
Виконайте тести (за §62-66)

20.01.2023 Тема: Вірусні захворювання

Прочитайте §62 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

19.01.2023 Тема: Паразитичні членистоногі

Прочитайте §61 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести.

18.01.2023 Тема: Діагностика інфекційних та та інвазійних захворюваннь

Прочитайте §60 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте презентацію.
Зробіть конспект по темі.

17.01.2023 Тема: Інфекційні та та інвазійні захворювання

Прочитайте §59 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

16.01.2023 Тема: Спадкові захворювання

Прочитайте §58 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

23.12.2022 Тема: Онкологічні захворювання

Прочитайте §57 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

22.12.2022 Тема: Імунна система та імунітет

Прочитайте §56 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

21.12.2022 Тема: Неінфекційні захворювання нервової системи

Прочитайте §55 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

20.12.2022 Практична робота №8. Вивчення вмісту аптечки для надання першої медичної допомоги

Мета: вивчити вміст аптечки для надання першої медичної допомоги, укомплектувати домашню аптечку.
Хід роботи
1. Під наглядом дорослих переглянути вміст домашньої аптечки. Ліки, в яких вийшов строк придатності, утилізувати (викинути).
2. Перевірте наявність необхідних ліків для домашньої аптечки за списком.
Для перев’язок: бинт стерильний; бинт еластичний (необхідний для фіксації при розтягненнях, також використовують при накладанні компресів);  марля;  вата;  джгут (для зупинки сильних кровотеч);  набір пластирів, бажано різних за розмірами, формою та призначенням. Бактерицидні пластирі застосовують при порізах та мозолях, а медичні для фіксації.
Для обробки ран, опіків, зупинки кровотеч:  Пантенол – використовується на місце ураження при опіках. Також він загоює рани. Важливо знати, що пантенол можна використовувати тільки після того, як обпечене місце потримати під холодною водою протягом 15 хвилин. Крем «Рятівник». Перекис водню 3% (при невеликих кровотечах, обробці та промиванні ран).  Йод, зеленка – для дезінфекції ран. 
При застуді та грипі: Парацетамол, Ібупрофен, Німесулід або Нурофен – для знеболення та зниження високої температури. Гарячі напої Фервекс, Терафлю, Хелпекс, Вікс Актив та інші. Їх радять застосовувати при виявленні перших симптомів застуди.  Спреї при болі в горлі: Гексаспрей, Орасепт, Тантум Верде, Інгаліпт, Стрепсілс та інші.  Таблетки для розсмоктування при болях в горлі: Доктор Мом, Лізак, Деквадол, Фарингосепт, Стрепсілс, Септолете та ін. Відхаркувальні засоби: Мукалтин , Лазолван, Пектолван Плющ, Бронхостоп та інші.  Краплі та спреї в ніс при нежитю: Евказолін, Риназолін, Вікс Актив, Делуфен, Мультигрип. Для промивання носової порожнини: Морська вода Хьюмер, як для дорослих, так і для дітей. Противірусні препарати: Новірин, Мефінамін, Аміксин ІС та ін.
Знеболювальні: Німесулід (німесил, німід), Нурофен, Ібупрофен, Парацетамол, Фармадол, Анальгін.  Комбіновані за показами: Цитрамон, Спазмалгон, Темпалгін, Баралгін (при кольках, ниркових, тощо). Мазі для зняття болю в м’язах та суглобах: Фастум гель, Вольтарен, Диклак Гель та інші. 
При проблемах з животом:  Мезим чи Панкреатин – допомагає з травленням.  При отруєнні та діареї: Активоване вугілля, Смекта, Ентеросгель. Засоби від закрепів: Піколакс, Дуфалак,  Препарати від нудоти: Драміна, Апсорбін. 
При алергіях від укусу комах, прийому ліків, їжі: Цетиризин, Лоратадин, Едем, Феністил гель, Псило-бальзам. 
При проблемах з серцем: Валідол, Корвалол, Корвалмент — при серцевих болях, стенокардії тощо. 
Спазмолітики: Но-шпа, Спазмалгон, при менструальних болях – Таміпул.
3. Складіть список медикаментів, яких вам не вистачає у домашній аптечці (письмово в зошиті).
4. Зробіть висновок.

09.12.2022 Тема: Безпека і статева культура

Прочитайте §52 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
Виконайте тести

08.12.2022 Тема: Вплив зовнішніх факторів на здоровя людини

Законспектуйте §51 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео

07.12.2022 Тема: Складові здорового способу життя: раціональне харчування, рухова активність, особиста та побутова гігієна, відпочинок

Прочитайте §50 (підручник знайдете за посиланням тут). Перегляньте відео
До теми "Адаптації" підготуйте проєкт на вибір.
Теми проєктів:
1. Планування подорожі в субекстремальні умови (джунглі, пустелю, Арктику, підйом у високогір'я, занурення на глибину).
2. Проєктування процесу формування адаптацій у тварин до життя на субекстемальних глибинах.

06.12.2022 Контрольна робота по темі "Адаптації"

Контрольну роботу виконуємо в зошиті для контрольних робіт. Підпишіть новий тоненький зошит в клітинку на 12 аркушів. Зошит з виконаною роботою здаємо в понеділок на уроці. Завдання контрольної роботи тут

05.12.2022 Тема: Адаптація як результат еволюції.

Прочитайте §48-49 (підручник знайдете за посиланням тут). Ознайомтесь з презентацією.
Виконайте тести.

25.11.2022 Тема: Адаптації до зміни природних умов. Термінова та довготривала адаптація до холоду, високих температур

Прочитайте §38 (підручник знайдете за посиланням тут). Опрацювуємо тему усно, усно відповіти на питання до параграфу на с.79. Дпрацюйте тести за 23.11, хто ще не виконав (тут).

24.11.2022 Тема: Адаптації у людини і тварин. Роль гормонів у пристосувальних реакціях

Прочитайте §37 (підручник знайдете за посиланням тут). За параграфом зробити конспект об'ємом 12 речень.

23.11.2022 Тема: Захисні реакції в організмі рослин. Реакції у відповідь на проникнення патогенів та виїдання

Працюємо онлайн о 11:40 в Meet тисни сюди

або опрацюйте наступні завдання. 
Прочитайте §36 (підручник знайдете за посиланням тут).
Виконайте тести

22.11.2022 Тема: Пристосування рослин до запилення, запліднення, поширення у природі

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди

або опрацюйте наступні завдання. Прочитайте §35 (підручник знайдете за посиланням тут).
В зошитах зробіть записи.

22.11

Практична робота
Дослідження особливостей будови плодів і насіння залежно від способу поширення
Мета: на конкретних прикладах дослідити особливості будови плодів і насіння залежно від способу поширення.
Хід роботи
1. Заповнити таблицю.
2. Зробити висновок.
Виконання роботи

Вид рослини

Спосіб поширення

Пристосування

Яблуко

Зоохорія (ендозоохорія)

Соковитий оплодень

Кульбаба

 

 

Ряска

 

 

Гравілат

 

 

Розрив-трава

 

 

Висновок: ________________________________

21.11.2022 Тема: Адаптації у рослин. Фізіологічні і морфологічні адаптації рослин до дії абіотичних чинників

Працюємо онлайн о 10:55 в Meet тисни сюди

або опрацюйте наступні завдання. Прочитайте §34 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте презентацію, зробіть конспект по темі. Об'єм конспекту 12 речень.

18.11.2022 Тема: Адаптації у протистів. Інцистування, регуляція життєвого циклу залежно від умов

Прочитайте §33 (підручник знайдете за посиланням тут). Усно дайте відповіді на питання параграфу.

04.11.2022 Тема: Значення пристосувальних реакцій для збереження життя

Працюємо онлайн о 13:10 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §30 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте відео

03.11.2022 Узагальнення по темі "Саморегуляція"

Повторіть §§20-29.
Виконайте тести

02.11.2022 Захист проєктів

Проєкти надсилайте на oksananikolaevska@gmail.com або на Viber +380979065197.
Здайте зошити з написаними конспектами.

01.11.2022 Тема: Прояви саморегуляції біологічних систем надорганізмових рівнів

Працюємо онлайн о 08:30 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §29 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте презентацію, зробіть конспект по темі.
Здайте зошити з написаними конспектами.
Готуємось до здачі проєктів 

31.10.2022 Тема: Регуляція у рослин. Фітогормони. Регуляція надходження і виділення речовин

Працюємо онлайн о 10:55 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §28 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте презентацію, зробіть конспект по темі.

21.10.2022 Тема: Саморегуляція на рівні організму. Гомеостаз. Нервова, гуморальна й імунна регуляція

Працюємо онлайн о 14:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §24 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте відео
Оформте таблицю в зошит.

20.10.2022 Тема: Саморегуляція на тканинному рівні. Міжклітинна сигналізація

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §23 (підручник знайдете за посиланням тут).
Опрацюйте презентацію, зробіть конспект по темі.

19.10.2022 Тема: Самозбирання клітинних органел. Підтримання стабільного значення мембранного потенціалу. Саморегуляція клітинного циклу; апоптоз, як можливий механізм самоліквідації клітини

Працюємо онлайн о 12:30 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §22 с.47 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте відео до попереднього уроку з 6 хв 35 сек.
Виконайте тести

18.10.2022 Тема: Саморегуляція на клітинному рівні. Внутрішньоклітинна сигналізація. Механізми регуляції експресії генів у прокаріотів та еукаріотів

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §22 (підручник знайдете за посиланням тут).
Перегляньте відео та законспектуйте основні поняття
Виконайте тести

17.10.2022 Тема: Саморегуляція на молекулярному рівні. Регуляція активності ферментів

Працюємо онлайн о 11:25 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §21 (підручник знайдете за посиланням тут).
Зробіть конспект по темі за презентацією

14.10.2022 Тема: Поняття саморегулюючої біологічної системи. Негативний і позитивнийзворотний зв’язок

Працюємо онлайн о 14:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §20 (підручник знайдете за посиланням тут)
Письмово дайте відповідь на питання 1, с.43.

13.10.2022 Тема: Саморегуляція як здатність біологічних систем самостійно встановлювати ізабезпечувати на відносно стабільному рівні фізіологічні, біохімічні та інші показники

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §20, с.42 (підручник знайдете за посиланням тут)
Перегляньте відео

12.10.2022 Узагальнення і контроль знань з теми "Рух"

Працюємо онлайн о 12:30 в Meet тисни сюди
Повторіть §§13-19 (підручник знайдете за посиланням тут)
Виконайте самостійну роботу.
1. Із поданих варіантів виберіть ростові рухи: А) повільні рухи листків,  Б) розкриття продихів у рослини;  В) поширення насіння; Г) розкриття бутонів; Д) Робота війок.
2. Із поданих варіантів виберіть тургорний  рух: А) повільні рухи листків,  Б) розкриття продихів у рослини;  В) Поширення насіння; Г) Розкриття бутонів; Д) Робота війок.
3. Рух, викликаний хімічними речовинами: А) Фототропізм; Б) Настії; В) Хемотропізм; Г) Тургор; Д) Ніктинонастії.
4. Центр походження винограду: А) Індійський; Б) Ефіопський; В) Середземноморський; В) Східноазійський; Г) Передньоазійський. 
5. Із переліку рухів виберіть той, який відповідає опису «рух відбувається шляхом ритмічної зміни кінцівок, на які спирається тіло»: А) Біг; Б) Стрибки; В) Ходьба; Г) Брахіація.
6. Локомоторний рух, спрямований у бік певного подразника або від нього називається: А) Таксис; Б) Циклоз;  В) Ріст;  Г) Тургор; Д) Осмос.
7. Центри походження цибулі та груші: А) Індійський; Б) Ефіопський; В) Середземноморський; Г) Середньоазійський; Д) Передньоазійський.
8.Заповни таблицю:

Назва руху

Особливості руху

Приклади живих організмів, для яких характерний даний рух

Тургор

 

 

Нутації

 

 

9. Доповніть речення. Регулярні міграції тварин бувають_________, ___________. Вони характерні для ____________________.
10. Чим зумовлене різноманіття порід великої рогатої худоби? Коня? Собаки?

11.10.2022 Тема: Міграції тварин, способи і шляхи

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди
або виконайте наступні завдання.

Опрацюйте статтю у Вікіпедії (тисни сюди)
Дайте відповідь на питання:
1. Що таке біонавігація?
2. Назвіть види біонавігації.
Пройдіть тестування

10.10.2022 Тема: Міграції тварин, способи і шляхи

Прочитайте §19 (підручник знайдете за посиланням тут)
Перегляньте відео 
Письмово дайте відповідь на запитання:
1. Що таке міграції?
2. Поясніть терміни: добові та сезонні міграції.
3. В чому різниця між анадромними та катадромними видами тварин?

07.10.2022 Представлення результатів учнівських проєктів

Виконайте один проєкт на вибір.
Теми проєктів:
1. Дослідження звיязку між чисельністю одомашнених тварин і розвитком людства.
2. Ріст рослин в умовах невагомості.
3. Створення моделі еукаріотичного джгутика (війки).
    Проєкт виконуйте в будь-якому зручному для вас форматі (постер, плакат, буклет, презентація, відео, в рукописному чи електронному вигляді). Для створення моделі можна скористатися програмами 3D моделювання.
    Проєкти здати до 13.10

06.10.2022 Тема: Поширення організмів внаслідок окультурення і одомашнення

Працюємо онлайн о 10:20 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §18 (підручник знайдете за посиланням тут)
Оформіть таблицю (с.39) в зошит

05.10.2022 Тема: Рухи тварин. Практична робота №3. Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його тіла

Працюємо онлайн о 12:30 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §17 (підручник знайдете за посиланням тут)
Виконайте завдання практичної роботи на с. 37.
В зошиті зробіть записи:
05.10
Практична робота №3
Дослідження залежності між типом руху організму і будовою його тіла
Хід роботи
1. Виконайте завдання практичної роботи.
мал.1. Сарна
мал.2. Кріт.
мал.3. Дельфін.
мал.4. Гібон.
2. Зробіть висновок.

04.10.2022 Тема: Способи розселення живих організмів

Працюємо онлайн о 8:30 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступну інформацію.

    Під розселенням найчастіше розуміють віддалення одних особин від інших шляхом активного або пасивного переміщення, виділяючи декілька його видів: а) віддалення насіння рослин або личинок морських зірок одне від одного і від своїх родичів; б) перебігання полівок з однієї ділянки лугу чи пасовища на іншу (при цьому на старому місці залишаються "осілі" особини, а втрата поновлюється за рахунок перебігання інших полівок у протилежному напрямку); в) розліт пов'язаних із сушею птахів на сусідні острови архіпелагу в пошуках належних умов існування (або поширення тлі по змішаному деревостану і різнотрав'ю в пошуках потрібної рослини).

    Пасивне розселення сушею і повітрям спостерігається у вигляді "насіннєвого дощу". Повітряний простір з його течіями є простором пасивного переміщення насіння багатьох видів рослин. Однак не лише крилатки клена підвладні повітряним потокам: восени перелітають на значні відстані павуки, тримаючись за своє павутиння, як за стропи парашута. Лісівники, знаючи напрям панівних вітрів, нарізають лісосіки з таким розрахунком, щоб вітер міг занести на зруби насіння сосни чи бука. Справді, на землю з повітря падає насіннєвий дощ, несучи нове життя в нові місцезростання.
    В природі поширене розселення "силоміць" за допомогою активного носія. Насіння багатьох трав'яних рослин, які ростуть у нижніх ярусах лісу, мають колючки або шпичаки (гачки), що підвищує вірогідність пасивного поширення насіння ссавцями, які переносять його за допомогою шерсті. Відомими транспортувальниками насіння є птахи, які поїдають привабливі соковиті плоди, розсівають потім насіння разом зі своїм послідом.
Пасивними способами розселення користуються і окремі тварини. Наприклад, кліщі, як правило, сідають на молодого жука, який щойно вийшов з лялечки, і злазять з нього тоді, коли той перебрався на нову купу гною. Пасивне розселення течією води поширене в основному в комах, личинки яких переносяться товщею води. Таке розселення називають ще "дрейфом".

    Одним із способів розселення є інвазія, або експансія виду, тобто заселення особинами певного виду нових територій, які не були до цього зайняті його популяцією. Це розширення ареалу, зайнятого видом. Прикладом інвазії можуть бути спалахи хвороб, таких, як грип. У 1918 р. ця хвороба, яка переносилась вірусом грипу, охопила всю Європу, обминувши лише Гренландію і Лабрадор, забравши понад 10 млн життів, тобто більше, ніж п'ятирічна перша світова війна.

Завдання: напишіть стислий конспект по темі. Пройдіть тест ЗНО, скріншот результату надішліть мені на Viber +380979065197

03.10.2022 Тема: Типи рухів рослин. Практична робота №2. Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння

Працюємо онлайн о 11:25 в Meet тисни сюди
або опрацюйте наступні завдання.
Прочитайте §16 (підручник знайдете за посиланням тут)
Прослухайте інформацію з відео
Оформіть практичну роботу в зошит.
Практична робота №2
Ростові рухи рослин на прикладі проростків насіння
Мета: спостерігати та визначити рухи рослин на прикладі проростків насіння.
Хід роботи
1. Здійсніть пророщування насінин.
2. Простежте напрями росту кореня і пагона.
3. Опишіть спостереження, дайте назву рухам рослин, які ви спостерігали.
4. Зробіть висновок.

Немає коментарів:

Дописати коментар